urn:nl-mpi-tools-elan-eaf:9bea7212-8207-4243-b0c7-0291f4fc093e
4858
Un matí de cel gris cendra amb núvols baixos plana sobre el mar i el passeig marítim. Una parella que passeja un gran danés per la sorra es creua amb un home que practica running. El gos s’atura a ensumar el terra i la parella el crida.
En lletres negres sobre fons blanc... Què passa mentre...
Un cotxe esportiu blanc, s’atura a la calçada del passeig.
El conductor parla per telèfon fent gestos enèrgics amb les mans.
Baixa del cotxe.
Deixa el seu maletí a terra.
Obre el maleter.
L’home penja el telèfon, contrariat. Amb la mirada perduda al mar es treu de la butxaca interior de l’americana unes ulleres de sol de muntura daurada i vidres amb forma d’ametlla... Se les col·loca... i sospira. En lletres blanques sobreimpreses: James, l’empresari. Duu una bossa de platja penjada a l’espatlla. Camina per la sorra.
James és un home ros de mitjana edat. Duu bigoti i una barba curta i ben cuidada. En vestit de bany, s’ajau de panxa enlaire en una tovallola, damunt la sorra. Sospira, tanca el ulls i se’ls frega amb les mans.
Estirat, obre els braços abandonant-se a la carícia d’un sol pàl·lid.
Amb el dits juga amb la sorra. La trucada el fa aixecar el cap i s’incorpora.
Un dringar metàl·lic el distreu i mira inquiet al seu voltant.
Mentre parla, mira a dreta i esquerra intentant localitzar d’on ve el soroll.
Deixa el telèfon i s’aixeca ple de curiositat.
En vestit de bany dóna tombs per la platja tot cercant l’origen d’aquell dring. Va cap a on trenquen les onades.
A l’altre cantó de la badia, la fosca silueta dels edificis alts de la ciutat es retalla en el cel enteranyinat.
James torna cap a la tovallola però s’atura. Resta dret i després es gira. Una gavina passa volant.
Les passes de l’home són vacil·lants. Mira el cel a dreta i esquerra, confús, mentre va cap a la vora de l’aigua.
S’allunya de l’aigua amb la mirada posada al cel.
Al mar, no massa lluny de la costa, dues barques es gronxen damunt les onades.
Decidit, arriba on hi ha la tovallola, agafa la camisa i se la posa sense deixar de mirar al cel.
Ja vestit, camina sota els arbres del passeig. L’americana oberta, la camisa amb el coll descordat, sense corbata. Desapareix enfilant-se per un coster cap al cim d’un turó.
Uns dits nerviosos colpegen un got de cartró amb tapa. Un home barba-serrat amb cabells llargs, arrissats i despentinats, sosté el got entre les mans. Duu una samarreta imperi que deixa al descobert el tatuatge de l’espatlla. Somriu, fa que no amb el cap i para atenció al got. Repassa la tapa amb l’índex, li dóna un copet amb el polze i la treu. El got és ple d’un líquid negre.
Una cadena de baules gruixudes a joc amb la del canell li voreja el coll. Mira el got pensatiu, fa un glop i sospira.
Sobreimpressionat amb lletres blanques: Rick, el jubilat.
En Rick és assegut en un banc d’una placeta pública.
Fa un altre glop sota l’ombra d’uns arbres de troncs recargolats.
Belluga la cama dreta de manera nerviosa. Tot d’una deixa el got al banc del costat i pica de mans. De la butxaca de darrera del pantaló treu el telèfon.
Amb el dit fa passar ràpid la llista de contactes. En selecciona un.
Toca la pantalla i es posa el telèfon a l’orella esperant resposta.
Estranyat, cerca amb la mirada d’on ve el soroll.
El busca mentre parla.
El soroll el torna a interrompre.
Explora el seu voltant amb la mirada.
En Rick s’aixeca somrient. Apressat, comença a caminar i s’allunya de la placeta, deixant el got abandonat i mig ple al damunt del banc. Camina tot mirant al seu voltant, com cercant alguna cosa.
Una noia jove de cabells rinxolats i llargs fins a les espatlles treballa davant de l’ordinador portàtil.
SObreimpressionat en lletres blanques: Jess l'estudiant.
Es treu el llapis de la boca i cerca el telèfon emmig del desordre de papers de la seva taula. Quan el troba, respon a la trucada.
Penja. Amb estranyesa, mira a un costat i a un altre.
Fa per tornar a la feina però...
Alça el cap.
La Jess s’aixeca de la cadira, deixa l’estudi i, abrigada, surt al carrer.
Puja per un pendent emmig de canyes, herbes altes i matolls.
S’atura un moment, mira al seu voltant i accelera el pas.
Arriba a una esplanada de terra nua, al peu de dos turons, vorejada de matolls secs i d’arbres sense fulles.
També hi ha en Rick i en James, que escodrinyen el seu entorn.
Tots tres miren en totes direccions sense veure-hi ningú.
Es sorprèn.
En Rick es posa la mà al cap...
Amb la mà, imita un metrònom.
En James i la Jess l’escolten, reflexius.
En James i en Rick s’intercanvien una mirada. En Rick i la Jess neguen amb el cap.
Tots tres són al mig de l’esplanada. En Rick obre els braços.
En James, sorprès, somriu i aixeca les espatlles.
En Rick segueix en James, que també somriu. La Jess resta pensativa, aixeca les celles, dibuixa un somriure...
...i els atrapa amb quatre gambades. Tots tres, parlant animadament, abandonen l’esplanada i fan cap a la platja.
La pantalla s’enfosqueix. Una dona jove negra, amb el cabells pentinats amb trenes a l’estil africà, estén la roba en un terrat.
No, encara no l’he estesa tota. M’he d’afanyar a acabar.
No, però de què em parles? Si, esclar, ja he fet les maletes...
La dona mira d’on ve el soroll.
Escolta, ara no puc parlar. T’he de deixar. La dona penja el telèfon.
Sobreimpressionat amb llebtres blanques: Zoé la següent.
Amb lletres negres sobre fons blanc es pot llegir: "What happens While?". Què passa mentres?
Un
matí
de
cel
gris
cendra
amb
núvols
baixos
plana
sobre
el
mar
i
el
passeig
marítim
.
Una
parella
que
passeja
un
gran
danès
per
la
sorra
es
creua
amb
un
home
que
practica_running
.
El
gos
s'
atura
a
ensumar
el
terra
i
la
parella
el
crida
.
En
lletres
negres
sobre
fons
blanc
...
Què
passa
mentre
...
Un
cotxe
esportiu
blanc
,
s'
atura
a
la
calçada
de
el
passeig
.
El
conductor
parla
per
telèfon
fent
gestos
enèrgics
amb
les
mans
.
Baixa
de
el
cotxe
.
Deixa
el
seu
maletí
a
terra
.
Obre
el
maleter
.
L'
home
penja
el
telèfon
,
contrariat
.
Amb
la
mirada
perduda
a
el
mar
es
treu
de
la
butxaca
interior
de
l'
americana
unes
ulleres_de_sol
de
muntura
daurada
i
vidres
amb
forma
d'
ametlla
...
Se
les
col·loca
...
i
sospira
.
En
lletres
blanques
sobreimpreses
:
James
,
l'
empresari
.
Duu
una
bossa
de
platja
penjada
a
l'
espatlla
.
Camina
per
la
sorra
.
James
és
un
home
ros
de
mitjana
edat
.
Duu
bigoti
i
una
barba
curta
i
ben
cuidada
.
En
vestit_de_bany
,
s'
ajau
de_panxa_enlaire
en
una
tovallola
,
damunt
la
sorra
.
Sospira
,
tanca
el
ulls
i
se'ls
frega
amb
les
mans
.
Estirat
,
obre
els
braços
abandonant-se
a
la
carícia
d'
un
sol
pàl·lid
.
Amb
el
dits
juga
amb
la
sorra
.
La
trucada
el
fa
aixecar
el
cap
i
s'
incorpora
.
Un
dringar
metàl·lic
el
distreu
i
mira
inquiet
a
el
seu
voltant
.
Mentre
parla
,
mira
a
dreta
i
esquerra
intentant
localitzar
d'
on
ve
el
soroll
.
Deixa
el
telèfon
i
s'
aixeca
ple
de
curiositat
.
En
vestit_de_bany
dóna_tombs
per
la
platja
tot
cercant
l'
origen
d'
aquell
dring
.
Va
cap_a
on
trenquen
les
onades
.
A
l'
altre
cantó
de
la
badia
,
la
fosca
silueta
de
els
edificis
alts
de
la
ciutat
es
retalla
en
el
cel
enteranyinat
.
James
torna
cap_a
la
tovallola
però
s'
atura
.
Resta
dret
i
després
es
gira
.
Una
gavina
passa
volant
.
Les
passes
de
l'
home
són
vacil·lants
.
Mira
el
cel
a
dreta
i
esquerra
,
confús
,
mentre
va
cap
a_la_vora_de
l'
aigua
.
S'
allunya
de
l'
aigua
amb
la
mirada
posada
a
el
cel
.
A
el
mar
,
no
massa
lluny
de
la
costa
,
dues
barques
es
gronxen
damunt
les
onades
.
Decidit
,
arriba
on
hi
ha
la
tovallola
,
agafa
la
camisa
i
se
la
posa
sense
deixar
de
mirar
a
el
cel
.
Ja
vestit
,
camina
sota
els
arbres
de
el
passeig
.
L'
americana
oberta
,
la
camisa
amb
el
coll
descordat
,
sense
corbata
.
Desapareix
enfilant
per
un
coster
cap_a
el
cim
d'
un
turó
.
Uns
dits
nerviosos
colpegen
un
got
de
cartró
amb
tapa
.
Un
home
barba-serrat
amb
cabells
llargs
,
arrissats
i
despentinats
,
sosté
el
got
entre
les
mans
.
Duu
una
samarreta
imperi
que
deixa
a
el
descobert
el
tatuatge
de
l'
espatlla
.
Somriu
,
fa_que_no_amb_el_cap
i
para
atenció
a
el
got
.
Repassa
la
tapa
amb
l'
índex
,
li
dóna
un
copet
amb
el
polze
i
la
treu
.
El
got
és
ple
d'
un
líquid
negre
.
Una
cadena
de
baules
gruixudes
a
joc
amb
la
de
el
canell
li
voreja
el
coll
.
Mira
el
got
pensatiu
,
fa
un
glop
i
sospira
.
Sobreimpressionat
amb
lletres
blanques
:
Rick
,
el
jubilat
.
En
Rick
és
assegut
en
un
banc
d'
una
placeta
pública
.
Fa
un
altre
glop
sota
l'
ombra
d'
uns
arbres
de
troncs
recargolats
.
Belluga
la
cama
dreta
de
manera
nerviosa
.
Tot_d'una
deixa
el
got
a
el
banc
de
el
costat
i
pica
de
mans
.
De
la
butxaca
de
darrere
de
el
pantaló
treu
el
telèfon
.
Amb
el
dit
fa
passar
ràpid
la
llista
de
contactes
.
En
selecciona
un
.
Toca
la
pantalla
i
es
posa
el
telèfon
a
l'
orella
esperant
resposta
.
Estranyat
,
cerca
amb
la
mirada
d'
on
ve
el
soroll
.
El
busca
mentre
parla
.
El
soroll
el
torna
a
interrompre
.
Explora
el
seu
voltant
amb
la
mirada
.
En
Rick
s'
aixeca
somrient
.
Apressat
,
comença
a
caminar
i
s'
allunya
de
la
placeta
,
deixant
el
got
abandonat
i
mig
ple
a
el
damunt
de
el
banc
.
Camina
tot
mirant
a
el
seu
voltant
,
com
cercant
alguna
cosa
.
Una
noia
jove
de
cabells
rinxolats
i
llargs
fins
a
les
espatlles
treballa
davant
de
l'
ordinador
portàtil
.
Sobreimpressionat
en
lletres
blanques
:
Jess
l'
estudiant
.
Es
treu
el
llapis
de
la
boca
i
cerca
el
telèfon
enmig_de
de
el
desordre
de
papers
de
la
seva
taula
.
Quan
el
troba
,
respon
a
la
trucada
.
Penja
.
Amb
estranyesa
,
mira
a
un
costat
i
a
un
altre
.
Fa
per
tornar
a
la
feina
però
...
Alça
el
cap
.
La
Jess
s'
aixeca
de
la
cadira
,
deixa
l'
estudi
i
,
abrigada
,
surt
a
el
carrer
.
Puja
per
un
pendent
enmig_de
de
canyes
,
herbes
altes
i
matolls
.
S'
atura
un
moment
,
mira
a
el
seu
voltant
i
accelera
el
pas
.
Arriba
a
una
esplanada
de
terra
nua
,
a
el
peu
de
dos
turons
,
vorejada
de
matolls
secs
i
d'
arbres
sense
fulles
.
També
hi
ha
en
Rick
i
en
James
,
que
escodrinyen
el
seu
entorn
.
Tots
tres
miren
en
totes
direccions
sense
veure
hi
ningú
.
Es
sorprèn
.
En
Rick
es
posa
la
mà
a
el
cap
...
Amb
la
mà
,
imita
un
metrònom
.
En
James
i
la
Jess
l'
escolten
,
reflexius
.
En
James
i
en
Rick
s'
intercanvien
una
mirada
.
En
Rick
i
la
Jess
neguen_amb_el_cap
.
Tots
tres
són
a
el
mig
de
l'
esplanada
.
En
Rick
obre
els
braços
.
En
James
,
sorprès
,
somriu
i
aixeca_les_espatlles
.
En
Rick
segueix
en
James
,
que
també
somriu
.
La
Jess
resta
pensativa
,
aixeca_les_celles
,
dibuixa_un_somriure
...
...
i
els
atrapa
amb_quatre_gambades
.
Tots
tres
,
parlant
animadament
,
abandonen
l'
esplanada
i
fan
cap_a
la
platja
.
La
pantalla
s'
enfosqueix
.
Una
dona
jove
negra
,
amb
el
cabells
pentinats
amb
trenes
a
l'
estil
africà
,
estén
la
roba
en
un
terrat
.
No
,
encara
no
l'
he
estesa
tota
.
M'
he
d'
afanyar
a
acabar
.
No
,
però
de
què
em
parles
?
Si
,
esclar
,
ja
he
fet
les
maletes
...
La
dona
mira
d'
on
ve
el
soroll
.
Escolta
,
ara
no
puc
parlar
.
T'
he
de
deixar
.
La
dona
penja
el
telèfon
.
Sobreimpressionat
amb
lletres
blanques
:
Zoé
la
següent
.
Amb
lletres
negres
sobre
fons
blanc
es
pot
llegir
:
"
What
happens
While
?
"
.
Què
passa
mentre
DI0MS0
NCMS000
SPS00
NCMS000
AQ0MS0
NCFS000
SPS00
NCMP000
AQ0MP0
VMSI3S0
SPS00
DA0MS0
NCCS000
CC
DA0MS0
NCMS000
AQ0MS0
Fp
DI0FS0
NCFS000
PR0CN000
VMIP3S0
DI0MS0
AQ0CS0
NCMS000
SPS00
DA0FS0
NCFS000
P0300000
VMIP3S0
SPS00
DI0MS0
NCMS000
PR0CN000
VMIP3S0
Fp
DA0MS0
NCMS000
P0300000
VMIP3S0
SPS00
VMN0000
DA0MS0
NCFS000
CC
DA0FS0
NCFS000
DA0MS0
VMIP3S0
Fp
SPS00
NCFP000
AQ0CP0
SPS00
NCMN000
AQ0MS0
Fs
PR0CN000
VMIP3S0
CS
Fs
DI0MS0
NCMS000
AQ0MS0
AQ0MS0
Fc
P0300000
VMIP3S0
SPS00
DA0FS0
NCFS000
SPS00
DA0MS0
NCMS000
Fp
DA0MS0
NCMS000
VMIP3S0
SPS00
NCMS000
VMG0000
NCMP000
AQ0MP0
SPS00
DA0FP0
NCFP000
Fp
VMIP3S0
SPS00
DA0MS0
NCMS000
Fp
VMIP3S0
DA0MS0
PX3MS0C0
NCMS000
SPS00
NCFS000
Fp
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
Fp
DA0CS0
NCMS000
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
Fc
VMP00SM
Fp
SPS00
DA0FS0
NCFS000
VMP00SF
SPS00
DA0MS0
NCCS000
P0300000
VMIP3S0
SPS00
DA0FS0
NCFS000
AQ0CS0
SPS00
DA0CS0
NCFS000
DI0FP0
NCFP000
SPS00
NCFS000
AQ0MS0
CC
NCMP000
SPS00
NCFS000
SPS00
NCFS000
Fs
P0300000
PP3FPA00
VMIP3S0
Fs
CC
VMIP3S0
Fp
SPS00
NCFP000
AQ0FP0
VMP00PF
Fd
NP00000
Fc
DA0CS0
NCMS000
Fp
VMIP3S0
DI0FS0
NCFS000
SPS00
NCFS000
VMP00SF
SPS00
DA0CS0
NCFS000
Fp
VMIP3S0
SPS00
DA0FS0
NCFS000
Fp
NP00000
VSIP3S0
DI0MS0
NCMS000
AQ0MS0
SPS00
AQ0FS0
NCFS000
Fp
VMIP3S0
NCMS000
CC
DI0FS0
NCFS000
AQ0FS0
CC
RG
VMP00SF
Fp
SPS00
NCMS000
Fc
P0300000
VMIP3S0
RG
SPS00
DI0FS0
NCFS000
Fc
SPS00
DA0FS0
NCFS000
Fp
VMIP3S0
Fc
VMIP3S0
DA0MS0
NCMP000
CC
P0300000
VMIP3S0
SPS00
DA0FP0
NCFP000
Fp
VMP00SM
Fc
VMIP3S0
DA0MP0
NCMP000
VMG0000
SPS00
DA0FS0
NCFS000
SPS00
Z
NCMS000
AQ0MS0
Fp
SPS00
DA0MS0
NCMP000
VMIP3S0
SPS00
DA0FS0
NCFS000
Fp
DA0FS0
NCFS000
PP3MSA00
VAIP3S0
VMN0000
DA0MS0
NCMS000
CC
P0300000
VMIP3S0
Fp
DI0MS0
VMN0000
AQ0MS0
PP3MSA00
VMIP3S0
CC
VMIP3S0
AQ0MS0
SPS00
DA0MS0
PX3MS0C0
NCMS000
Fp
CS
VMIP3S0
Fc
VMIP3S0
SPS00
NCFS000
CC
NCFS000
VAG0000
VMN0000
SPS00
PR000000
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
Fp
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
CC
P0300000
VMIP3S0
AQ0MS0
SPS00
NCFS000
Fp
SPS00
NCMS000
VMIP3S0
SPS00
DA0FS0
NCFS000
RG
VMG0000
DA0CS0
NCMS000
SPS00
DD0MS0
NCMS000
Fp
VMIP3S0
SPS00
PT000000
VMIP3P0
DA0FP0
NCFP000
Fp
SPS00
DA0CS0
PI0MS000
NCMS000
SPS00
DA0FS0
NCFS000
Fc
DA0FS0
AQ0FS0
NCFS000
SPS00
DA0MP0
NCMP000
AQ0MP0
SPS00
DA0FS0
NCFS000
P0300000
VMIP3S0
SPS00
DA0MS0
NCMS000
VMP00SM
Fp
NP00000
VMIP3S0
SPS00
DA0FS0
NCFS000
CC
P0300000
VMIP3S0
Fp
VMIP3S0
AQ0MS0
CC
RG
P0300000
VMM02S0
Fp
DI0FS0
NCFS000
VMIP3S0
VMG0000
Fp
DA0FP0
NCFP000
SPS00
DA0CS0
NCMS000
VSIP3P0
AQ0CP0
Fp
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
SPS00
NCFS000
CC
NCFS000
Fc
AQ0MS0
Fc
CS
VMIP3S0
SPS00
SPS00
DA0CS0
NCFS000
Fp
P0300000
VMIP3S0
SPS00
DA0CS0
NCFS000
SPS00
DA0FS0
NCFS000
VMP00SF
SPS00
DA0MS0
NCMS000
Fp
SPS00
DA0MS0
NCCS000
Fc
RN
RG
RG
SPS00
DA0FS0
NCFS000
Fc
Z
NCFP000
P0300000
VMIP3P0
SPS00
DA0FP0
NCFP000
Fp
VMP00SM
Fc
VMIP3S0
PT000000
PP3CN000
VMIP3S0
DA0FS0
NCFS000
Fc
VMIP3S0
DA0FS0
NCFS000
CC
P0300000
PP3FSA00
VMIP3S0
SPS00
VAN0000
SPS00
VMN0000
SPS00
DA0MS0
NCMS000
Fp
RG
VMP00SM
Fc
VMIP3S0
SPS00
DA0MP0
NCMP000
SPS00
DA0MS0
NCMS000
Fp
DA0CS0
NCFS004
VMP00SM
Fc
DA0FS0
NCFS000
SPS00
DA0MS0
NCMS000
VMP00SM
Fc
SPS00
NCFS000
Fp
VMIP3S0
VMG0000
SPS00
DI0MS0
NCMS000
SPS00
DA0MS0
NCMS000
SPS00
DI0MS0
NCMS000
Fp
DI0MP0
NCMP000
AQ0MP0
VMIP3P0
DI0MS0
NCMS000
SPS00
NCMS000
SPS00
NCFS000
Fp
DI0MS0
NCMS000
AQ0MS0
SPS00
NCMP000
AQ0MP0
Fc
VMP00PM
CC
VMP00PM
Fc
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
SPS00
DA0FP0
NCFP000
Fp
VMIP3S0
DI0FS0
NCFS000
AQ0MS0
PR0CN000
VMIP3S0
SPS00
DA0MS0
NCMS000
DA0MS0
NCMS000
SPS00
DA0CS0
NCFS000
Fp
VMIP3S0
Fc
VMIP3S0
CC
VMIP3S0
NCFS000
SPS00
DA0MS0
NCMS000
Fp
VMIP3S0
DA0FS0
NCFS000
SPS00
DA0CS0
NCMS000
Fc
PP3CSD00
VMIP3S0
DI0MS0
NCMS000
SPS00
DA0MS0
NCMS000
CC
DA0FS0
VMIP3S0
Fp
DA0MS0
NCMS000
VSIP3S0
AQ0MS0
SPS00
DI0MS0
NCMS000
AQ0MS0
Fp
DI0FS0
NCFS000
SPS00
NCFP000
AQ0FP0
SPS00
NCMS000
SPS00
DA0FS0
SPS00
DA0MS0
NCMS000
PP3CSD00
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
Fp
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
AQ0MS0
Fc
VMIP3S0
DI0MS0
NCMS000
CC
VMIP3S0
Fp
VMP00SM
SPS00
NCFP000
AQ0FP0
Fd
NP00000
Fc
DA0MS0
NCMS000
Fp
SPS00
NP00000
VSIP3S0
VMP00SM
SPS00
DI0MS0
NCMS000
SPS00
DI0FS0
NCFS000
AQ0FS0
Fp
VMIP3S0
DI0MS0
PI0MS000
NCMS000
SPS00
DA0CS0
NCFS000
SPS00
DI0MP0
NCMP000
SPS00
NCMP000
VMP00PM
Fp
VSIP3S0
DA0FS0
NCFS000
AQ0FS0
SPS00
NCFS000
AQ0FS0
Fp
RG
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
SPS00
DA0MS0
NCMS000
SPS00
DA0MS0
NCMS000
CC
NCFS000
SPS00
NCFP000
Fp
SPS00
DA0FS0
NCFS000
SPS00
RG
SPS00
DA0MS0
NCMS000
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
Fp
SPS00
DA0MS0
VMP00SM
VMIP3S0
VMN0000
AQ0MS0
DA0FS0
NCFS000
SPS00
NCMP000
Fp
SPS00
VMIP3S0
DI0MS0
Fp
VMIP3S0
DA0FS0
NCFS000
CC
P0300000
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
SPS00
DA0CS0
NCFS000
VMG0000
NCFS000
Fp
VMP00SM
Fc
VMIP3S0
SPS00
DA0FS0
NCFS000
SPS00
PR000000
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
Fp
DA0MS0
VMIP3S0
CS
VMIP3S0
Fp
DA0MS0
NCMS000
DA0MS0
VMIP3S0
SPS00
VMN0000
Fp
VMIP3S0
DA0MS0
PX3MS0C0
NCMS000
SPS00
DA0FS0
NCFS000
Fp
SPS00
NP00000
P0300000
VMIP3S0
AQ0CS0
Fp
VMP00SM
Fc
VAIP3S0
SPS00
VMN0000
CC
P0300000
VMIP3S0
SPS00
DA0FS0
NCFS000
Fc
VMG0000
DA0MS0
NCMS000
VMP00SM
CC
RG
AQ0MS0
SPS00
DA0MS0
RG
SPS00
DA0MS0
NCMS000
Fp
VMIP3S0
DI0MS0
VMG0000
SPS00
DA0MS0
PX3MS0C0
NCMS000
Fc
CS
VMG0000
DI0FS0
NCFS000
Fp
DI0FS0
NCFS000
AQ0SP0
SPS00
NCMP000
VMP00PM
CC
AQ0MP0
SPS00
SPS00
DA0FP0
NCFP000
VMIP3S0
RG
SPS00
DA0CS0
NCMS000
AQ0CS0
Fp
VMP00PM
SPS00
NCFP000
AQ0FP0
Fd
NP00000
DA0CS0
NCCS000
Fp
P0300000
VMIP3S0
DA0MS0
NCMN000
SPS00
DA0FS0
NCFS000
CC
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
SPS00
SPS00
DA0MS0
NCMS000
SPS00
NCMP000
SPS00
DA0FS0
PX3FS0C0
NCFS000
Fp
CS
DA0MS0
VMIP3S0
Fc
VMIP3S0
SPS00
DA0FS0
NCFS000
Fp
VMIP3S0
Fp
SPS00
NCFS000
Fc
VMIP3S0
SPS00
DI0MS0
NCMS000
CC
SPS00
DI0MS0
PI0MS000
Fp
VMIP3S0
SPS00
VMN0000
SPS00
DA0FS0
NCFS000
CC
Fs
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
Fp
DA0FS0
NP00000
P0300000
VMIP3S0
SPS00
DA0FS0
NCFS000
Fc
VMIP3S0
DA0CS0
NCMS000
CC
Fc
VMP00SF
Fc
VMIP3S0
SPS00
DA0MS0
NCMS000
Fp
VMIP3S0
SPS00
DI0MS0
NCMS000
SPS00
SPS00
NCFP000
Fc
NCFP000
AQ0FP0
CC
NCMP000
Fp
P0300000
VMIP3S0
DI0MS0
NCMS000
Fc
VMIP3S0
SPS00
DA0MS0
PX3MS0C0
NCMS000
CC
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
Fp
VMIP3S0
SPS00
DI0FS0
NCFS000
SPS00
NCFS000
AQ0FS0
Fc
SPS00
DA0MS0
NCMS000
SPS00
Z
NCMP000
Fc
VMP00SF
SPS00
NCMP000
AQ0MP0
CC
SPS00
NCMP000
SPS00
NCFP000
Fp
RG
PP3CN000
VAIP3S0
SPS00
NP00000
CC
SPS00
NP00000
Fc
PR0CN000
VMIP3P0
DA0MS0
PX3MS0C0
NCMS000
Fp
DI0MP0
Z
VMIP3P0
SPS00
DI0FP0
NCFP000
SPS00
VMN0000
PP3CN000
PI0CS000
Fp
P0300000
VMIP3S0
Fp
SPS00
NP00000
P0300000
VMIP3S0
DA0FS0
NCFS000
SPS00
DA0MS0
NCMS000
Fs
SPS00
DA0FS0
NCFS000
Fc
VMIP3S0
DI0MS0
NCMS000
Fp
SPS00
NP00000
CC
DA0FS0
NP00000
PP3CSA00
VMIP3P0
Fc
AQ0MP0
Fp
SPS00
NP00000
CC
SPS00
NP00000
P0300000
VMIP3P0
DI0FS0
NCFS000
Fp
SPS00
NP00000
CC
DA0FS0
NP00000
VMIP3P0
Fp
DI0MP0
Z
VSIP3P0
SPS00
DA0MS0
NCMS000
SPS00
DA0CS0
NCFS000
Fp
SPS00
NP00000
VMIP3S0
DA0MP0
NCMP000
Fp
SPS00
NP00000
Fc
VMP00SM
Fc
VMIP3S0
CC
VMIP3S0
Fp
SPS00
NP00000
VMIP3S0
SPS00
NP00000
Fc
PR0CN000
RG
VMIP3S0
Fp
DA0FS0
NP00000
NCFS000
AQ0FS0
Fc
VMIP3S0
Fc
VMIP3S0
Fs
Fs
CC
PP3CP000
VMIP3S0
RG
Fp
DI0MP0
Z
Fc
VMG0000
RG
Fc
VMIP3P0
DA0CS0
NCFS000
CC
VMIP3P0
SPS00
DA0FS0
NCFS000
Fp
DA0FS0
NCFS000
P0300000
VMIP3S0
Fp
DI0FS0
NCFS000
AQ0FS0
AQ0FS0
Fc
SPS00
DA0MS0
NCMP000
VMP00SM
SPS00
NCFP000
SPS00
DA0CS0
NCMS000
AQ0MS0
Fc
VMIP3S0
DA0FS0
NCFS000
SPS00
DI0MS0
NCMS000
Fp
RN
Fc
RG
RN
PP3CSA00
VAIP1S0
VMP00SF
DI0FS0
Fp
PP1CS000
VAIP1S0
SPS00
VMN0000
SPS00
VMN0000
Fp
RN
Fc
CC
SPS00
PT0CS000
PP1CS000
VMSP2S0
Fit
CS
Fc
RG
Fc
RG
VAIP1S0
VMP00SM
DA0FP0
NCFP000
Fs
DA0FS0
NCFS000
VMIP3S0
SPS00
PT000000
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
Fp
VMIP2S0
Fc
RG
RN
VMIP1S0
VMN0000
Fp
PP2CS000
VAIP1S0
SPS00
VMN0000
Fp
DA0FS0
NCFS000
VMIP3S0
DA0MS0
NCMS000
Fp
VMP00SM
SPS00
NCMP000
AQ0FP0
Fd
NP00000
DA0FS0
AQ0CS0
Fp
SPS00
NCFP000
AQ0CP0
SPS00
NCMN000
AQ0MS0
P0300000
VMIP3S0
VMN0000
Fd
1
NP00000
NCMP000
NP00000
Fit
1
Fp
PT0CS000
VMIP3S0
CS
un
matí
de
cel
gris
cendra
amb
núvol
baix
planar
sobre
el
mar
i
el
passeig
marítim
.
un
parella
que
passejar
un
gran
danès
per
el
sorra
es
creuar
amb
un
home
que
practicar_running
.
el
gos
es
aturar
a
ensumar
el
terra
i
el
parella
el
crida
.
en
lletra
negre
sobre
fons
blanc
...
què
passar
mentre
...
un
cotxe
esportiu
blanc
,
es
aturar
a
el
calçada
de
el
passeig
.
el
conductor
parlar
per
telèfon
fer
gest
enèrgic
amb
el
mà
.
baixar
de
el
cotxe
.
deixar
el
seu
maletí
a
terra
.
obrir
el
maleter
.
el
home
penjar
el
telèfon
,
contrariar
.
amb
el
mirada
perdre
a
el
mar
es
treure
de
el
butxaca
interior
de
el
americana
un
ulleres_de_sol
de
muntura
daurada
i
vidre
amb
forma
de
ametlla
...
es
ell
col·locar
...
i
sospirar
.
en
lletra
blanc
sobreimprimir
:
james
,
el
empresari
.
dur
un
bossa
de
platja
penjar
a
el
espatlla
.
caminar
per
el
sorra
.
james
ser
un
home
ros
de
mitjà
edat
.
dur
bigoti
i
un
barba
curt
i
ben
cuidar
.
en
vestit_de_bany
,
es
ajeure
de_panxa_enlaire
en
un
tovallola
,
damunt
el
sorra
.
sospirar
,
tancar
el
ull
i
se'ls
frega
amb
el
mà
.
estirar
,
obrir
el
braç
abandonar
a
el
carícia
de
1
sol
pàl·lid
.
amb
el
dit
jugar
amb
el
sorra
.
el
trucada
ell
fer
aixecar_el_cap
el
cap
i
es
incorporar
.
un
dringar
metàl·lic
ell
distreure
i
mirar
inquiet
a
el
seu
voltant
.
mentre
parlar
,
mirar
a
dreta
i
esquerra
intentar
localitzar
de
on
venir
el
soroll
.
deixar
el
telèfon
i
es
aixecar
ple
de
curiositat
.
en
vestit_de_bany
donar_tombs
per
el
platja
tot
cercar
el
origen
de
aquell
dring
.
anar
cap_a
on
trencar
el
onada
.
a
el
altre
cantó
de
el
badia
,
el
fosc
silueta
de
el
edifici
alt
de
el
ciutat
es
retallar
en
el
cel
enteranyinar
.
james
tornar
cap_a
el
tovallola
però
es
aturar
.
restar
dret
i
després
es
girar
.
un
gavina
passar
volar
.
el
passa
de
el
home
ser
vacil·lant
.
mirar
el
cel
a
dreta
i
esquerra
,
confús
,
mentre
anar
cap
a_la_vora_de
el
aigua
.
es
allunyar
de
el
aigua
amb
el
mirada
posar
a
el
cel
.
a
el
mar
,
no
massa
lluny
de
el
costa
,
2
barca
es
gronxar
damunt
el
onada
.
decidir
,
arribar
on
hi
haver
el
tovallola
,
agafar
el
camisa
i
es
ell
posar
sense
deixar
de
mirar
a
el
cel
.
ja
vestir
,
caminar
sota
el
arbre
de
el
passeig
.
el
americana
obrir
,
el
camisa
amb
el
coll
descordar
,
sense
corbata
.
desaparèixer
enfilar
per
un
coster
cap_a
el
cim
de
un
turó
.
un
dit
nerviós
colpejar
un
got
de
cartró
amb
tapa
.
un
home
barba-serrat
amb
cabell
llarg
,
arrissar
i
despentinar
,
sostenir
el
got
entre
el
mà
.
dur
un
samarreta
imperi
que
deixar
a
el
descobert
el
tatuatge
de
el
espatlla
.
somriure
,
fer_que_no_amb_el_cap
i
parar
atenció
a
el
got
.
repassar
el
tapa
amb
el
índex
,
ell
donar
un
cop
amb
el
polze
i
el
treure
.
el
got
ser
ple
de
un
líquid
negre
.
un
cadena
de
baula
gruixut
a
joc
amb
el
de
el
canell
ell
vorejar
el
coll
.
mirar
el
got
pensatiu
,
fer
un
glop
i
sospirar
.
sobreimpressionar
amb
lletra
blanc
:
rick
,
el
jubilat
.
en
rick
ser
asseure
en
un
banc
de
un
placeta
públic
.
fer
un
altre
glop
sota
el
ombra
de
un
arbre
de
tronc
recargolar
.
bellugar
el
cama
dret
de
manera
nerviós
.
tot_de_una
deixar
el
got
a
el
banc
de
el
costat
i
pica
de
mà
.
de
el
butxaca
de
darrere
de
el
pantaló
treure
el
telèfon
.
amb
el
dir
fer
passar
ràpid
el
llista
de
contacte
.
en
seleccionar
un
.
tocar
el
pantalla
i
es
posar
el
telèfon
a
el
orella
esperar
resposta
.
estranyar
,
cercar
amb
el
mirada
de
on
venir
el
soroll
.
el
buscar
mentre
parlar
.
el
soroll
el
tornar
a
interrompre
.
explorar
el
seu
voltant
amb
el
mirada
.
en
rick
es
aixecar
somrient
.
apressar
,
començar
a
caminar
i
es
allunyar
de
el
placeta
,
deixar
el
got
abandonar
i
mig
ple
a
el
damunt
de
el
banc
.
caminar
tot
mirar
a
el
seu
voltant
,
com
cercar
algun
cosa
.
un
noi
jove
de
cabell
rinxolar
i
llarg
fins
a
el
espatlla
treballar
davant
de
el
ordinador
portàtil
.
sobreimpressionar
en
lletra
blanc
:
jess
el
estudiant
.
es
treure
el
llapis
de
el
boca
i
cercar
el
telèfon
enmig_de
de
el
desordre
de
paper
de
el
seu
taula
.
quan
el
trobar
,
respondre
a
el
trucada
.
penjar
.
amb
estranyesa
,
mirar
a
un
costat
i
a
un
altre
.
fer
per
tornar
a
el
feina
però
...
alçar
el
cap
.
el
jess
es
aixecar
de
el
cadira
,
deixar
el
estudi
i
,
abrigar
,
sortir
a
el
carrer
.
pujar
per
un
pendent
enmig_de
de
canya
,
herba
alt
i
matoll
.
es
aturar
un
moment
,
mirar
a
el
seu
voltant
i
accelerar
el
pas
.
arribar
a
un
esplanada
de
terra
nu
,
a
el
peu
de
2
turó
,
vorejar
de
matoll
sec
i
de
arbre
sense
fulla
.
també
hi
haver
en
rick
i
en
james
,
que
escodrinyar
el
seu
entorn
.
tot
3
mirar
en
tot
direcció
sense
veure
hi
ningú
.
es
sorprendre
.
en
rick
es
posar
el
mà
a
el
cap
...
amb
el
mà
,
imitar
un
metrònom
.
en
james
i
el
jess
ell
escoltar
,
reflexiu
.
en
james
i
en
rick
es
intercanviar
un
mirada
.
en
rick
i
el
jess
negar_amb_el_cap
.
tot
3
ser
a
el
mig
de
el
esplanada
.
en
rick
obrir
el
braç
.
en
james
,
sorprendre
,
somriure
i
aixecar_les_espatlles
.
en
rick
seguir
en
james
,
que
també
somriure
.
el
jess
resta
pensatiu
,
aixecar_les_celles
,
dibuixar_un_somriure
...
...
i
ell
atrapar
amb_quatre_gambades
.
tot
3
,
parlar
animadament
,
abandonar
el
esplanada
i
fer
cap_a
el
platja
.
el
pantalla
es
enfosquir
.
un
dona
jove
negre
,
amb
el
cabell
pentinar
amb
trena
a
el
estil
africà
,
estendre
el
roba
en
un
terrat
.
no
,
encara
no
ell
haver
estendre
tot
.
jo
haver
de
afanyar
a
acabar
.
no
,
però
de
què
jo
parlar
?
si
,
esclar
,
ja
haver
fer
el
maleta
...
el
dona
mirar
de
on
venir
el
soroll
.
escoltar
,
ara
no
poder
parlar
.
tu
haver
de
deixar
.
el
dona
penjar
el
telèfon
.
sobreimpressionar
amb
lletres
blanc
:
zoé
el
següent
.
amb
lletra
negre
sobre
fons
blanc
es
poder
llegir
:
Fe
what
happens
while
?
Fe
.
què
passar
mentre
-
TimeInterval
-
Location
A-ColorAttribute
-
-
-
A-SubjectiveAssessmentAttribute
Process
Location
-
Location
-
-
Location
A-PositionalAttribute
-
-
Human
-
Walking
-
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
-
Location
-
Motion
-
-
Human
-
Walking
-
-
Animal
-
Motion
-
Smelling
-
Location
-
-
Human
-
Communication
-
-
FilmLanguage
A-ColorAttribute
Location
FilmLanguage
A-ColorAttribute
-
-
Process
TimeInterval
-
-
-
A-SubjectiveAssessmentAttribute
A-ColorAttribute
-
-
Motion
-
-
Location
-
-
Location
-
-
Human
Communication
-
Object
Process
Gesture
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
BodyPart
-
Motion
-
-
Object
-
Putting
-
-
Object
-
Location
-
Process
-
-
-
-
Human
Process
-
Object
-
A-StateOfMind
-
-
-
Seeing
A-StateOfMind
-
-
Location
-
Putting
-
-
Clothing
A-PositionalAttribute
-
-
Clothing
-
Clothing
-
-
A-ColorAttribute
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Process
-
-
StateOfMind
-
-
FilmLanguage
A-ColorAttribute
FilmLanguage
-
-
-
-
Human
-
Dressing
-
Object
-
Location
A-PositionalAttribute
-
-
BodyPart
-
Walking
-
-
Location
-
-
Aux
-
Human
A-ColorAttribute
-
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
Dressing
BodyPart
-
-
BodyPart
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
Quantifier
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
Clothing
-
-
BodyMotion
PositionalAttribute
-
-
Object
-
Location
-
Location
-
StateOfMind
-
BodyMotion
-
BodyPart
-
-
BodyMotion
-
-
BodyPart
-
A-PositionalAttribute
-
BodyMotion
-
BodyPart
Process
-
-
Touching
-
-
RadiatingLight
A-ColorAttribute
-
-
-
BodyPart
Process
-
-
-
-
-
-
-
Aux
Gesture
-
BodyPart
-
-
BodyMotion
-
-
RadiatingSound
A-RadiatingSound
-
Process
-
Seeing
A-StateOfMind
-
-
-
Location
-
TimeInterval
Communication
-
Seeing
-
Location
-
Location
Aux
IntentionalPsychologicalProcess
-
-
Motion
-
RadiatingSound
-
Putting
-
Object
-
-
BodyMotion
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
StateOfMind
-
-
Clothing
Motion
-
-
Location
-
IntentionalPsychologicalProcess
-
-
-
-
RadiatingSound
-
Motion
Location
-
Process
-
Location
-
-
-
-
Location
-
-
Location
-
-
A-ColorAttribute
-
-
-
-
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
Location
-
Process
-
-
Location
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
Motion
Location
-
Object
-
-
Motion
-
Motion
A-PositionalAttribute
-
TimeInterval
-
BodyMotion
-
-
Animal
Process
Motion
-
-
Walking
-
-
Human
Aux
A-StateOfMind
-
Seeing
-
Location
-
Location
-
Location
-
A-StateOfMind
-
TimeInterval
Motion
-
Location
-
-
-
-
Motion
-
-
-
-
-
Seeing
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
Location
-
-
-
Location
-
-
Quantifier
Location
-
-
Location
-
-
Object
-
Motion
Location
-
Location
-
A-IntentionalPsychologicalProcess
-
Motion
-
-
exists
-
Object
-
Touching
-
Clothing
-
-
-
Putting
-
Aux
-
Seeing
-
-
Location
-
TimeInterval
A-Clothing
-
Walking
Location
-
Vegetable
-
-
Location
-
-
Clothing
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
Clothing
-
-
-
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
Clothing
-
Process
Motion
-
-
Location
Location
-
Location
-
-
Location
-
-
BodyPart
A-StateOfMind
Process
-
Object
-
-
-
Object
-
-
Human
A-BodyPart
-
BodyPart
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
Touching
-
Object
-
-
BodyPart
-
Dressing
-
Clothing
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
Process
-
-
PositionalAttribute
-
BodyPart
-
-
BodyPart
-
Gesture
-
Gesture
-
Motion
-
-
-
Object
-
Process
-
Object
-
-
BodyPart
-
-
Process
-
-
-
-
BodyPart
-
-
Putting
-
-
Object
Aux
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
-
A-ColorAttribute
-
-
Clothing
-
-
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
-
-
-
-
BodyPart
-
PositionalAttribute
-
BodyPart
-
Seeing
-
Object
A-StateOfMind
-
Process
-
Drinking
-
StateOfMind
-
FilmLanguage
-
FilmLanguage
A-ColorAttribute
-
-
-
-
Human
-
-
-
Aux
A-PositionalAttribute
-
-
Object
-
-
Location
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
Process
-
-
Drinking
Location
-
-
-
-
-
-
-
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
BodyMotion
-
BodyPart
A-PositionalAttribute
-
-
A-StateOfMind
-
Location
Putting
-
Object
-
-
Object
-
-
Location
-
RadiatingSound
-
BodyPart
-
-
-
Clothing
-
Location
-
-
Clothing
Putting
-
Object
-
-
-
Communication
Aux
Process
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
-
-
-
-
BodyMotion
-
-
Touching
-
FilmLanguage
-
-
Putting
-
Object
-
-
BodyPart
Process
-
-
A-StateOfMind
-
IntentionalPsychologicalProcess
-
-
Seeing
-
-
Motion
-
RadiatingSound
-
-
IntentionalPsychologicalProcess
TimeInterval
Communication
-
-
RadiatingSound
-
Aux
-
Process
-
IntentionalPsychologicalProcess
-
-
Location
-
-
Seeing
-
-
-
-
BodyMotion
A-StateOfMind
-
A-IntentionalPsychologicalProcess
-
Aux
-
Walking
-
-
Motion
-
-
Location
-
Putting
-
Object
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
Mode
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
Location
-
-
Object
-
Walking
-
Seeing
-
-
-
Location
-
-
IntentionalPsychologicalProcess
-
-
-
-
Human
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
BodyPart
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
A-SubjectiveAssessmentAttribute
Location
-
-
BodyPart
Process
Location
-
-
Object
Object
-
FilmLanguage
-
FilmLanguage
A-ColorAttribute
-
-
-
Human
-
-
Putting
-
Object
-
-
BodyPart
-
IntentionalPsychologicalProcess
-
Object
Location
-
-
Location
-
Object
-
-
-
-
-
-
-
Process
-
Communication
-
-
-
-
Process
-
-
StateOfMind
-
Seeing
-
-
Location
-
-
-
-
-
Process
-
Motion
-
-
-
-
-
BodyMotion
-
-
-
-
-
-
BodyMotion
-
-
Object
-
Motion
-
-
-
-
A-Clothing
-
Motion
-
-
Location
-
Walking
-
-
Location
Location
-
-
-
Vegetable
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
Vegetable
-
-
Motion
-
TimeInterval
-
Seeing
-
-
-
Location
-
Walking
-
-
-
Motion
-
-
Location
-
Location
A-Clothing
-
-
-
BodyPart
-
-
Location
-
PositionalAttribute
-
Vegetable
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
-
-
-
-
-
-
-
Aux
-
-
-
-
-
-
-
Seeing
-
-
Location
-
-
-
Seeing
-
-
-
-
Seeing
-
-
-
-
StateOfMind
-
-
-
-
Putting
-
BodyPart
-
-
-
-
-
-
BodyPart
-
IntentionalPsychologicalProcess
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hearing
-
A-StateOfMind
-
-
-
-
-
-
-
Process
-
Seeing
-
-
-
-
-
-
Gesture
-
-
-
Aux
-
-
-
-
-
Location
-
-
-
Process
-
BodyPart
-
-
-
-
A-StateOfMind
-
Gesture
-
Gesture
-
-
-
Motion
-
-
-
-
-
Gesture
-
-
-
-
A-StateOfMind
-
Gesture
-
Gesture
-
-
-
-
Process
Mode
-
-
-
-
Communication
Mode
-
Motion
-
Location
-
Motion
Location
-
Location
-
-
FilmLanguage
-
RadiatingLight
-
-
Human
A-SubjectiveAssessmentAttribute
A-ColorAttribute
-
-
-
BodyPart
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
BodyPart
-
-
-
A-SubjectiveAssessmentAttribute
-
BodyMotion
-
Clothing
-
-
Location
-
-
-
TimeInterval
-
-
Aux
A-PositionalAttribute
-
-
-
Aux
-
Process
-
Process
-
-
-
-
-
-
-
Communication
-
-
-
null
-
TimeInterval
Aux
Process
-
Object
-
-
Human
Seeing
-
-
Motion
-
RadiatingSound
-
Hearing
-
TimeInterval
-
Aux
Communication
-
-
Aux
-
Process
-
-
Human
Process
-
Object
-
FilmLanguage
-
FilmLanguage
A-ColorAttribute
-
-
-
A-PositionalAttribute
-
-
FilmLanguage
A-ColorAttribute
Location
Location
A-ColorAttribute
-
Aux
IntentionalPsychologicalProcess
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Process
TimeInterval
Direcció: Núria Nia Director de fotografia: Albert Badia Disseny de so: Enrique G. Bermejo Maquillatge: Laia Teixidó Ajudant de director:Marta Aguadé Forrellad Muntatge: Núria Nia És una producció de: Transmedia Catalonia... I... La Panoràmica.cat Intervenen, per ordre d’aparició: JamesHumbler és James, l’empresari Rick, el jubilat, l’interpreta Rick Zingale Jess, l’estudiant, és Jessica Álvarez I... Adeline Flaun: Zoé, la següent AUDIODESCRIPCIÓ: Guió, locució i direcció: Llorenç Blasi Grabació del guió audiodescrit: Cristina Carrasco Postproducció del guió audiodescrit: Lucía Albano Aquest curtmetratge s’ha produït per al projecte Visual Into Words, encapçalat per Anna Matamala de la Universitat Autònoma de Barcelona, i ha estat finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat espanyol. També ha rebut fons del projecte dirigit per Pilar Orero de la Universitat Autònoma de Barcelona i delgovern de la Generalitat de Catalunya. Un agraïment especial per a Anna Matamala, Pilar Orero, Carme Campos, Ramón García, Marçal Font i Sàgar Font. I alpetit repartiment i a l’equip: sou fantàstics! Rodat y muntat a Barcelona. Desembre de 2015.
Part of Speech
adj
int
v
n
prep
art
det
pro
con
adv
part
post
dem
Focus of the Audio Description
physical description
scene
charcter
action
emotion
Gesture phases
part.retraction
hold
stroke
preparation