urn:nl-mpi-tools-elan-eaf:9bea7212-8207-4243-b0c7-0291f4fc093e 4858
Un matí de cel gris cendra amb núvols baixos plana sobre el mar i el passeig marítim. Una parella que passeja un gran danés per la sorra es creua amb un home que practica running. El gos s’atura a ensumar el terra i la parella el crida. En lletres negres sobre fons blanc... Què passa mentre... Un cotxe esportiu blanc, s’atura a la calçada del passeig. El conductor parla per telèfon fent gestos enèrgics amb les mans. Baixa del cotxe. Deixa el seu maletí a terra. Obre el maleter. L’home penja el telèfon, contrariat. Amb la mirada perduda al mar es treu de la butxaca interior de l’americana unes ulleres de sol de muntura daurada i vidres amb forma d’ametlla... Se les col·loca... i sospira. En lletres blanques sobreimpreses: James, l’empresari. Duu una bossa de platja penjada a l’espatlla. Camina per la sorra. James és un home ros de mitjana edat. Duu bigoti i una barba curta i ben cuidada. En vestit de bany, s’ajau de panxa enlaire en una tovallola, damunt la sorra. Sospira, tanca el ulls i se’ls frega amb les mans. Estirat, obre els braços abandonant-se a la carícia d’un sol pàl·lid. Amb el dits juga amb la sorra. La trucada el fa aixecar el cap i s’incorpora. Un dringar metàl·lic el distreu i mira inquiet al seu voltant. Mentre parla, mira a dreta i esquerra intentant localitzar d’on ve el soroll. Deixa el telèfon i s’aixeca ple de curiositat. En vestit de bany dóna tombs per la platja tot cercant l’origen d’aquell dring. Va cap a on trenquen les onades. A l’altre cantó de la badia, la fosca silueta dels edificis alts de la ciutat es retalla en el cel enteranyinat. James torna cap a la tovallola però s’atura. Resta dret i després es gira. Una gavina passa volant. Les passes de l’home són vacil·lants. Mira el cel a dreta i esquerra, confús, mentre va cap a la vora de l’aigua. S’allunya de l’aigua amb la mirada posada al cel. Al mar, no massa lluny de la costa, dues barques es gronxen damunt les onades. Decidit, arriba on hi ha la tovallola, agafa la camisa i se la posa sense deixar de mirar al cel. Ja vestit, camina sota els arbres del passeig. L’americana oberta, la camisa amb el coll descordat, sense corbata. Desapareix enfilant-se per un coster cap al cim d’un turó. Uns dits nerviosos colpegen un got de cartró amb tapa. Un home barba-serrat amb cabells llargs, arrissats i despentinats, sosté el got entre les mans. Duu una samarreta imperi que deixa al descobert el tatuatge de l’espatlla. Somriu, fa que no amb el cap i para atenció al got. Repassa la tapa amb l’índex, li dóna un copet amb el polze i la treu. El got és ple d’un líquid negre. Una cadena de baules gruixudes a joc amb la del canell li voreja el coll. Mira el got pensatiu, fa un glop i sospira. Sobreimpressionat amb lletres blanques: Rick, el jubilat. En Rick és assegut en un banc d’una placeta pública. Fa un altre glop sota l’ombra d’uns arbres de troncs recargolats. Belluga la cama dreta de manera nerviosa. Tot d’una deixa el got al banc del costat i pica de mans. De la butxaca de darrera del pantaló treu el telèfon. Amb el dit fa passar ràpid la llista de contactes. En selecciona un. Toca la pantalla i es posa el telèfon a l’orella esperant resposta. Estranyat, cerca amb la mirada d’on ve el soroll. El busca mentre parla. El soroll el torna a interrompre. Explora el seu voltant amb la mirada. En Rick s’aixeca somrient. Apressat, comença a caminar i s’allunya de la placeta, deixant el got abandonat i mig ple al damunt del banc. Camina tot mirant al seu voltant, com cercant alguna cosa. Una noia jove de cabells rinxolats i llargs fins a les espatlles treballa davant de l’ordinador portàtil. SObreimpressionat en lletres blanques: Jess l'estudiant. Es treu el llapis de la boca i cerca el telèfon emmig del desordre de papers de la seva taula. Quan el troba, respon a la trucada. Penja. Amb estranyesa, mira a un costat i a un altre. Fa per tornar a la feina però... Alça el cap. La Jess s’aixeca de la cadira, deixa l’estudi i, abrigada, surt al carrer. Puja per un pendent emmig de canyes, herbes altes i matolls. S’atura un moment, mira al seu voltant i accelera el pas. Arriba a una esplanada de terra nua, al peu de dos turons, vorejada de matolls secs i d’arbres sense fulles. També hi ha en Rick i en James, que escodrinyen el seu entorn. Tots tres miren en totes direccions sense veure-hi ningú. Es sorprèn. En Rick es posa la mà al cap... Amb la mà, imita un metrònom. En James i la Jess l’escolten, reflexius. En James i en Rick s’intercanvien una mirada. En Rick i la Jess neguen amb el cap. Tots tres són al mig de l’esplanada. En Rick obre els braços. En James, sorprès, somriu i aixeca les espatlles. En Rick segueix en James, que també somriu. La Jess resta pensativa, aixeca les celles, dibuixa un somriure... ...i els atrapa amb quatre gambades. Tots tres, parlant animadament, abandonen l’esplanada i fan cap a la platja. La pantalla s’enfosqueix. Una dona jove negra, amb el cabells pentinats amb trenes a l’estil africà, estén la roba en un terrat. No, encara no l’he estesa tota. M’he d’afanyar a acabar. No, però de què em parles? Si, esclar, ja he fet les maletes... La dona mira d’on ve el soroll. Escolta, ara no puc parlar. T’he de deixar. La dona penja el telèfon. Sobreimpressionat amb llebtres blanques: Zoé la següent. Amb lletres negres sobre fons blanc es pot llegir: "What happens While?". Què passa mentres? Un matí de cel gris cendra amb núvols baixos plana sobre el mar i el passeig marítim . Una parella que passeja un gran danès per la sorra es creua amb un home que practica_running . El gos s' atura a ensumar el terra i la parella el crida . En lletres negres sobre fons blanc ... Què passa mentre ... Un cotxe esportiu blanc , s' atura a la calçada de el passeig . El conductor parla per telèfon fent gestos enèrgics amb les mans . Baixa de el cotxe . Deixa el seu maletí a terra . Obre el maleter . L' home penja el telèfon , contrariat . Amb la mirada perduda a el mar es treu de la butxaca interior de l' americana unes ulleres_de_sol de muntura daurada i vidres amb forma d' ametlla ... Se les col·loca ... i sospira . En lletres blanques sobreimpreses : James , l' empresari . Duu una bossa de platja penjada a l' espatlla . Camina per la sorra . James és un home ros de mitjana edat . Duu bigoti i una barba curta i ben cuidada . En vestit_de_bany , s' ajau de_panxa_enlaire en una tovallola , damunt la sorra . Sospira , tanca el ulls i se'ls frega amb les mans . Estirat , obre els braços abandonant-se a la carícia d' un sol pàl·lid . Amb el dits juga amb la sorra . La trucada el fa aixecar el cap i s' incorpora . Un dringar metàl·lic el distreu i mira inquiet a el seu voltant . Mentre parla , mira a dreta i esquerra intentant localitzar d' on ve el soroll . Deixa el telèfon i s' aixeca ple de curiositat . En vestit_de_bany dóna_tombs per la platja tot cercant l' origen d' aquell dring . Va cap_a on trenquen les onades . A l' altre cantó de la badia , la fosca silueta de els edificis alts de la ciutat es retalla en el cel enteranyinat . James torna cap_a la tovallola però s' atura . Resta dret i després es gira . Una gavina passa volant . Les passes de l' home són vacil·lants . Mira el cel a dreta i esquerra , confús , mentre va cap a_la_vora_de l' aigua . S' allunya de l' aigua amb la mirada posada a el cel . A el mar , no massa lluny de la costa , dues barques es gronxen damunt les onades . Decidit , arriba on hi ha la tovallola , agafa la camisa i se la posa sense deixar de mirar a el cel . Ja vestit , camina sota els arbres de el passeig . L' americana oberta , la camisa amb el coll descordat , sense corbata . Desapareix enfilant per un coster cap_a el cim d' un turó . Uns dits nerviosos colpegen un got de cartró amb tapa . Un home barba-serrat amb cabells llargs , arrissats i despentinats , sosté el got entre les mans . Duu una samarreta imperi que deixa a el descobert el tatuatge de l' espatlla . Somriu , fa_que_no_amb_el_cap i para atenció a el got . Repassa la tapa amb l' índex , li dóna un copet amb el polze i la treu . El got és ple d' un líquid negre . Una cadena de baules gruixudes a joc amb la de el canell li voreja el coll . Mira el got pensatiu , fa un glop i sospira . Sobreimpressionat amb lletres blanques : Rick , el jubilat . En Rick és assegut en un banc d' una placeta pública . Fa un altre glop sota l' ombra d' uns arbres de troncs recargolats . Belluga la cama dreta de manera nerviosa . Tot_d'una deixa el got a el banc de el costat i pica de mans . De la butxaca de darrere de el pantaló treu el telèfon . Amb el dit fa passar ràpid la llista de contactes . En selecciona un . Toca la pantalla i es posa el telèfon a l' orella esperant resposta . Estranyat , cerca amb la mirada d' on ve el soroll . El busca mentre parla . El soroll el torna a interrompre . Explora el seu voltant amb la mirada . En Rick s' aixeca somrient . Apressat , comença a caminar i s' allunya de la placeta , deixant el got abandonat i mig ple a el damunt de el banc . Camina tot mirant a el seu voltant , com cercant alguna cosa . Una noia jove de cabells rinxolats i llargs fins a les espatlles treballa davant de l' ordinador portàtil . Sobreimpressionat en lletres blanques : Jess l' estudiant . Es treu el llapis de la boca i cerca el telèfon enmig_de de el desordre de papers de la seva taula . Quan el troba , respon a la trucada . Penja . Amb estranyesa , mira a un costat i a un altre . Fa per tornar a la feina però ... Alça el cap . La Jess s' aixeca de la cadira , deixa l' estudi i , abrigada , surt a el carrer . Puja per un pendent enmig_de de canyes , herbes altes i matolls . S' atura un moment , mira a el seu voltant i accelera el pas . Arriba a una esplanada de terra nua , a el peu de dos turons , vorejada de matolls secs i d' arbres sense fulles . També hi ha en Rick i en James , que escodrinyen el seu entorn . Tots tres miren en totes direccions sense veure hi ningú . Es sorprèn . En Rick es posa la a el cap ... Amb la , imita un metrònom . En James i la Jess l' escolten , reflexius . En James i en Rick s' intercanvien una mirada . En Rick i la Jess neguen_amb_el_cap . Tots tres són a el mig de l' esplanada . En Rick obre els braços . En James , sorprès , somriu i aixeca_les_espatlles . En Rick segueix en James , que també somriu . La Jess resta pensativa , aixeca_les_celles , dibuixa_un_somriure ... ... i els atrapa amb_quatre_gambades . Tots tres , parlant animadament , abandonen l' esplanada i fan cap_a la platja . La pantalla s' enfosqueix . Una dona jove negra , amb el cabells pentinats amb trenes a l' estil africà , estén la roba en un terrat . No , encara no l' he estesa tota . M' he d' afanyar a acabar . No , però de què em parles ? Si , esclar , ja he fet les maletes ... La dona mira d' on ve el soroll . Escolta , ara no puc parlar . T' he de deixar . La dona penja el telèfon . Sobreimpressionat amb lletres blanques : Zoé la següent . Amb lletres negres sobre fons blanc es pot llegir : " What happens While ? " . Què passa mentre DI0MS0 NCMS000 SPS00 NCMS000 AQ0MS0 NCFS000 SPS00 NCMP000 AQ0MP0 VMSI3S0 SPS00 DA0MS0 NCCS000 CC DA0MS0 NCMS000 AQ0MS0 Fp DI0FS0 NCFS000 PR0CN000 VMIP3S0 DI0MS0 AQ0CS0 NCMS000 SPS00 DA0FS0 NCFS000 P0300000 VMIP3S0 SPS00 DI0MS0 NCMS000 PR0CN000 VMIP3S0 Fp DA0MS0 NCMS000 P0300000 VMIP3S0 SPS00 VMN0000 DA0MS0 NCFS000 CC DA0FS0 NCFS000 DA0MS0 VMIP3S0 Fp SPS00 NCFP000 AQ0CP0 SPS00 NCMN000 AQ0MS0 Fs PR0CN000 VMIP3S0 CS Fs DI0MS0 NCMS000 AQ0MS0 AQ0MS0 Fc P0300000 VMIP3S0 SPS00 DA0FS0 NCFS000 SPS00 DA0MS0 NCMS000 Fp DA0MS0 NCMS000 VMIP3S0 SPS00 NCMS000 VMG0000 NCMP000 AQ0MP0 SPS00 DA0FP0 NCFP000 Fp VMIP3S0 SPS00 DA0MS0 NCMS000 Fp VMIP3S0 DA0MS0 PX3MS0C0 NCMS000 SPS00 NCFS000 Fp VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 Fp DA0CS0 NCMS000 VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 Fc VMP00SM Fp SPS00 DA0FS0 NCFS000 VMP00SF SPS00 DA0MS0 NCCS000 P0300000 VMIP3S0 SPS00 DA0FS0 NCFS000 AQ0CS0 SPS00 DA0CS0 NCFS000 DI0FP0 NCFP000 SPS00 NCFS000 AQ0MS0 CC NCMP000 SPS00 NCFS000 SPS00 NCFS000 Fs P0300000 PP3FPA00 VMIP3S0 Fs CC VMIP3S0 Fp SPS00 NCFP000 AQ0FP0 VMP00PF Fd NP00000 Fc DA0CS0 NCMS000 Fp VMIP3S0 DI0FS0 NCFS000 SPS00 NCFS000 VMP00SF SPS00 DA0CS0 NCFS000 Fp VMIP3S0 SPS00 DA0FS0 NCFS000 Fp NP00000 VSIP3S0 DI0MS0 NCMS000 AQ0MS0 SPS00 AQ0FS0 NCFS000 Fp VMIP3S0 NCMS000 CC DI0FS0 NCFS000 AQ0FS0 CC RG VMP00SF Fp SPS00 NCMS000 Fc P0300000 VMIP3S0 RG SPS00 DI0FS0 NCFS000 Fc SPS00 DA0FS0 NCFS000 Fp VMIP3S0 Fc VMIP3S0 DA0MS0 NCMP000 CC P0300000 VMIP3S0 SPS00 DA0FP0 NCFP000 Fp VMP00SM Fc VMIP3S0 DA0MP0 NCMP000 VMG0000 SPS00 DA0FS0 NCFS000 SPS00 Z NCMS000 AQ0MS0 Fp SPS00 DA0MS0 NCMP000 VMIP3S0 SPS00 DA0FS0 NCFS000 Fp DA0FS0 NCFS000 PP3MSA00 VAIP3S0 VMN0000 DA0MS0 NCMS000 CC P0300000 VMIP3S0 Fp DI0MS0 VMN0000 AQ0MS0 PP3MSA00 VMIP3S0 CC VMIP3S0 AQ0MS0 SPS00 DA0MS0 PX3MS0C0 NCMS000 Fp CS VMIP3S0 Fc VMIP3S0 SPS00 NCFS000 CC NCFS000 VAG0000 VMN0000 SPS00 PR000000 VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 Fp VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 CC P0300000 VMIP3S0 AQ0MS0 SPS00 NCFS000 Fp SPS00 NCMS000 VMIP3S0 SPS00 DA0FS0 NCFS000 RG VMG0000 DA0CS0 NCMS000 SPS00 DD0MS0 NCMS000 Fp VMIP3S0 SPS00 PT000000 VMIP3P0 DA0FP0 NCFP000 Fp SPS00 DA0CS0 PI0MS000 NCMS000 SPS00 DA0FS0 NCFS000 Fc DA0FS0 AQ0FS0 NCFS000 SPS00 DA0MP0 NCMP000 AQ0MP0 SPS00 DA0FS0 NCFS000 P0300000 VMIP3S0 SPS00 DA0MS0 NCMS000 VMP00SM Fp NP00000 VMIP3S0 SPS00 DA0FS0 NCFS000 CC P0300000 VMIP3S0 Fp VMIP3S0 AQ0MS0 CC RG P0300000 VMM02S0 Fp DI0FS0 NCFS000 VMIP3S0 VMG0000 Fp DA0FP0 NCFP000 SPS00 DA0CS0 NCMS000 VSIP3P0 AQ0CP0 Fp VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 SPS00 NCFS000 CC NCFS000 Fc AQ0MS0 Fc CS VMIP3S0 SPS00 SPS00 DA0CS0 NCFS000 Fp P0300000 VMIP3S0 SPS00 DA0CS0 NCFS000 SPS00 DA0FS0 NCFS000 VMP00SF SPS00 DA0MS0 NCMS000 Fp SPS00 DA0MS0 NCCS000 Fc RN RG RG SPS00 DA0FS0 NCFS000 Fc Z NCFP000 P0300000 VMIP3P0 SPS00 DA0FP0 NCFP000 Fp VMP00SM Fc VMIP3S0 PT000000 PP3CN000 VMIP3S0 DA0FS0 NCFS000 Fc VMIP3S0 DA0FS0 NCFS000 CC P0300000 PP3FSA00 VMIP3S0 SPS00 VAN0000 SPS00 VMN0000 SPS00 DA0MS0 NCMS000 Fp RG VMP00SM Fc VMIP3S0 SPS00 DA0MP0 NCMP000 SPS00 DA0MS0 NCMS000 Fp DA0CS0 NCFS004 VMP00SM Fc DA0FS0 NCFS000 SPS00 DA0MS0 NCMS000 VMP00SM Fc SPS00 NCFS000 Fp VMIP3S0 VMG0000 SPS00 DI0MS0 NCMS000 SPS00 DA0MS0 NCMS000 SPS00 DI0MS0 NCMS000 Fp DI0MP0 NCMP000 AQ0MP0 VMIP3P0 DI0MS0 NCMS000 SPS00 NCMS000 SPS00 NCFS000 Fp DI0MS0 NCMS000 AQ0MS0 SPS00 NCMP000 AQ0MP0 Fc VMP00PM CC VMP00PM Fc VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 SPS00 DA0FP0 NCFP000 Fp VMIP3S0 DI0FS0 NCFS000 AQ0MS0 PR0CN000 VMIP3S0 SPS00 DA0MS0 NCMS000 DA0MS0 NCMS000 SPS00 DA0CS0 NCFS000 Fp VMIP3S0 Fc VMIP3S0 CC VMIP3S0 NCFS000 SPS00 DA0MS0 NCMS000 Fp VMIP3S0 DA0FS0 NCFS000 SPS00 DA0CS0 NCMS000 Fc PP3CSD00 VMIP3S0 DI0MS0 NCMS000 SPS00 DA0MS0 NCMS000 CC DA0FS0 VMIP3S0 Fp DA0MS0 NCMS000 VSIP3S0 AQ0MS0 SPS00 DI0MS0 NCMS000 AQ0MS0 Fp DI0FS0 NCFS000 SPS00 NCFP000 AQ0FP0 SPS00 NCMS000 SPS00 DA0FS0 SPS00 DA0MS0 NCMS000 PP3CSD00 VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 Fp VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 AQ0MS0 Fc VMIP3S0 DI0MS0 NCMS000 CC VMIP3S0 Fp VMP00SM SPS00 NCFP000 AQ0FP0 Fd NP00000 Fc DA0MS0 NCMS000 Fp SPS00 NP00000 VSIP3S0 VMP00SM SPS00 DI0MS0 NCMS000 SPS00 DI0FS0 NCFS000 AQ0FS0 Fp VMIP3S0 DI0MS0 PI0MS000 NCMS000 SPS00 DA0CS0 NCFS000 SPS00 DI0MP0 NCMP000 SPS00 NCMP000 VMP00PM Fp VSIP3S0 DA0FS0 NCFS000 AQ0FS0 SPS00 NCFS000 AQ0FS0 Fp RG VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 SPS00 DA0MS0 NCMS000 SPS00 DA0MS0 NCMS000 CC NCFS000 SPS00 NCFP000 Fp SPS00 DA0FS0 NCFS000 SPS00 RG SPS00 DA0MS0 NCMS000 VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 Fp SPS00 DA0MS0 VMP00SM VMIP3S0 VMN0000 AQ0MS0 DA0FS0 NCFS000 SPS00 NCMP000 Fp SPS00 VMIP3S0 DI0MS0 Fp VMIP3S0 DA0FS0 NCFS000 CC P0300000 VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 SPS00 DA0CS0 NCFS000 VMG0000 NCFS000 Fp VMP00SM Fc VMIP3S0 SPS00 DA0FS0 NCFS000 SPS00 PR000000 VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 Fp DA0MS0 VMIP3S0 CS VMIP3S0 Fp DA0MS0 NCMS000 DA0MS0 VMIP3S0 SPS00 VMN0000 Fp VMIP3S0 DA0MS0 PX3MS0C0 NCMS000 SPS00 DA0FS0 NCFS000 Fp SPS00 NP00000 P0300000 VMIP3S0 AQ0CS0 Fp VMP00SM Fc VAIP3S0 SPS00 VMN0000 CC P0300000 VMIP3S0 SPS00 DA0FS0 NCFS000 Fc VMG0000 DA0MS0 NCMS000 VMP00SM CC RG AQ0MS0 SPS00 DA0MS0 RG SPS00 DA0MS0 NCMS000 Fp VMIP3S0 DI0MS0 VMG0000 SPS00 DA0MS0 PX3MS0C0 NCMS000 Fc CS VMG0000 DI0FS0 NCFS000 Fp DI0FS0 NCFS000 AQ0SP0 SPS00 NCMP000 VMP00PM CC AQ0MP0 SPS00 SPS00 DA0FP0 NCFP000 VMIP3S0 RG SPS00 DA0CS0 NCMS000 AQ0CS0 Fp VMP00PM SPS00 NCFP000 AQ0FP0 Fd NP00000 DA0CS0 NCCS000 Fp P0300000 VMIP3S0 DA0MS0 NCMN000 SPS00 DA0FS0 NCFS000 CC VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 SPS00 SPS00 DA0MS0 NCMS000 SPS00 NCMP000 SPS00 DA0FS0 PX3FS0C0 NCFS000 Fp CS DA0MS0 VMIP3S0 Fc VMIP3S0 SPS00 DA0FS0 NCFS000 Fp VMIP3S0 Fp SPS00 NCFS000 Fc VMIP3S0 SPS00 DI0MS0 NCMS000 CC SPS00 DI0MS0 PI0MS000 Fp VMIP3S0 SPS00 VMN0000 SPS00 DA0FS0 NCFS000 CC Fs VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 Fp DA0FS0 NP00000 P0300000 VMIP3S0 SPS00 DA0FS0 NCFS000 Fc VMIP3S0 DA0CS0 NCMS000 CC Fc VMP00SF Fc VMIP3S0 SPS00 DA0MS0 NCMS000 Fp VMIP3S0 SPS00 DI0MS0 NCMS000 SPS00 SPS00 NCFP000 Fc NCFP000 AQ0FP0 CC NCMP000 Fp P0300000 VMIP3S0 DI0MS0 NCMS000 Fc VMIP3S0 SPS00 DA0MS0 PX3MS0C0 NCMS000 CC VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 Fp VMIP3S0 SPS00 DI0FS0 NCFS000 SPS00 NCFS000 AQ0FS0 Fc SPS00 DA0MS0 NCMS000 SPS00 Z NCMP000 Fc VMP00SF SPS00 NCMP000 AQ0MP0 CC SPS00 NCMP000 SPS00 NCFP000 Fp RG PP3CN000 VAIP3S0 SPS00 NP00000 CC SPS00 NP00000 Fc PR0CN000 VMIP3P0 DA0MS0 PX3MS0C0 NCMS000 Fp DI0MP0 Z VMIP3P0 SPS00 DI0FP0 NCFP000 SPS00 VMN0000 PP3CN000 PI0CS000 Fp P0300000 VMIP3S0 Fp SPS00 NP00000 P0300000 VMIP3S0 DA0FS0 NCFS000 SPS00 DA0MS0 NCMS000 Fs SPS00 DA0FS0 NCFS000 Fc VMIP3S0 DI0MS0 NCMS000 Fp SPS00 NP00000 CC DA0FS0 NP00000 PP3CSA00 VMIP3P0 Fc AQ0MP0 Fp SPS00 NP00000 CC SPS00 NP00000 P0300000 VMIP3P0 DI0FS0 NCFS000 Fp SPS00 NP00000 CC DA0FS0 NP00000 VMIP3P0 Fp DI0MP0 Z VSIP3P0 SPS00 DA0MS0 NCMS000 SPS00 DA0CS0 NCFS000 Fp SPS00 NP00000 VMIP3S0 DA0MP0 NCMP000 Fp SPS00 NP00000 Fc VMP00SM Fc VMIP3S0 CC VMIP3S0 Fp SPS00 NP00000 VMIP3S0 SPS00 NP00000 Fc PR0CN000 RG VMIP3S0 Fp DA0FS0 NP00000 NCFS000 AQ0FS0 Fc VMIP3S0 Fc VMIP3S0 Fs Fs CC PP3CP000 VMIP3S0 RG Fp DI0MP0 Z Fc VMG0000 RG Fc VMIP3P0 DA0CS0 NCFS000 CC VMIP3P0 SPS00 DA0FS0 NCFS000 Fp DA0FS0 NCFS000 P0300000 VMIP3S0 Fp DI0FS0 NCFS000 AQ0FS0 AQ0FS0 Fc SPS00 DA0MS0 NCMP000 VMP00SM SPS00 NCFP000 SPS00 DA0CS0 NCMS000 AQ0MS0 Fc VMIP3S0 DA0FS0 NCFS000 SPS00 DI0MS0 NCMS000 Fp RN Fc RG RN PP3CSA00 VAIP1S0 VMP00SF DI0FS0 Fp PP1CS000 VAIP1S0 SPS00 VMN0000 SPS00 VMN0000 Fp RN Fc CC SPS00 PT0CS000 PP1CS000 VMSP2S0 Fit CS Fc RG Fc RG VAIP1S0 VMP00SM DA0FP0 NCFP000 Fs DA0FS0 NCFS000 VMIP3S0 SPS00 PT000000 VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 Fp VMIP2S0 Fc RG RN VMIP1S0 VMN0000 Fp PP2CS000 VAIP1S0 SPS00 VMN0000 Fp DA0FS0 NCFS000 VMIP3S0 DA0MS0 NCMS000 Fp VMP00SM SPS00 NCMP000 AQ0FP0 Fd NP00000 DA0FS0 AQ0CS0 Fp SPS00 NCFP000 AQ0CP0 SPS00 NCMN000 AQ0MS0 P0300000 VMIP3S0 VMN0000 Fd 1 NP00000 NCMP000 NP00000 Fit 1 Fp PT0CS000 VMIP3S0 CS un matí de cel gris cendra amb núvol baix planar sobre el mar i el passeig marítim . un parella que passejar un gran danès per el sorra es creuar amb un home que practicar_running . el gos es aturar a ensumar el terra i el parella el crida . en lletra negre sobre fons blanc ... què passar mentre ... un cotxe esportiu blanc , es aturar a el calçada de el passeig . el conductor parlar per telèfon fer gest enèrgic amb el . baixar de el cotxe . deixar el seu maletí a terra . obrir el maleter . el home penjar el telèfon , contrariar . amb el mirada perdre a el mar es treure de el butxaca interior de el americana un ulleres_de_sol de muntura daurada i vidre amb forma de ametlla ... es ell col·locar ... i sospirar . en lletra blanc sobreimprimir : james , el empresari . dur un bossa de platja penjar a el espatlla . caminar per el sorra . james ser un home ros de mitjà edat . dur bigoti i un barba curt i ben cuidar . en vestit_de_bany , es ajeure de_panxa_enlaire en un tovallola , damunt el sorra . sospirar , tancar el ull i se'ls frega amb el . estirar , obrir el braç abandonar a el carícia de 1 sol pàl·lid . amb el dit jugar amb el sorra . el trucada ell fer aixecar_el_cap el cap i es incorporar . un dringar metàl·lic ell distreure i mirar inquiet a el seu voltant . mentre parlar , mirar a dreta i esquerra intentar localitzar de on venir el soroll . deixar el telèfon i es aixecar ple de curiositat . en vestit_de_bany donar_tombs per el platja tot cercar el origen de aquell dring . anar cap_a on trencar el onada . a el altre cantó de el badia , el fosc silueta de el edifici alt de el ciutat es retallar en el cel enteranyinar . james tornar cap_a el tovallola però es aturar . restar dret i després es girar . un gavina passar volar . el passa de el home ser vacil·lant . mirar el cel a dreta i esquerra , confús , mentre anar cap a_la_vora_de el aigua . es allunyar de el aigua amb el mirada posar a el cel . a el mar , no massa lluny de el costa , 2 barca es gronxar damunt el onada . decidir , arribar on hi haver el tovallola , agafar el camisa i es ell posar sense deixar de mirar a el cel . ja vestir , caminar sota el arbre de el passeig . el americana obrir , el camisa amb el coll descordar , sense corbata . desaparèixer enfilar per un coster cap_a el cim de un turó . un dit nerviós colpejar un got de cartró amb tapa . un home barba-serrat amb cabell llarg , arrissar i despentinar , sostenir el got entre el . dur un samarreta imperi que deixar a el descobert el tatuatge de el espatlla . somriure , fer_que_no_amb_el_cap i parar atenció a el got . repassar el tapa amb el índex , ell donar un cop amb el polze i el treure . el got ser ple de un líquid negre . un cadena de baula gruixut a joc amb el de el canell ell vorejar el coll . mirar el got pensatiu , fer un glop i sospirar . sobreimpressionar amb lletra blanc : rick , el jubilat . en rick ser asseure en un banc de un placeta públic . fer un altre glop sota el ombra de un arbre de tronc recargolar . bellugar el cama dret de manera nerviós . tot_de_una deixar el got a el banc de el costat i pica de . de el butxaca de darrere de el pantaló treure el telèfon . amb el dir fer passar ràpid el llista de contacte . en seleccionar un . tocar el pantalla i es posar el telèfon a el orella esperar resposta . estranyar , cercar amb el mirada de on venir el soroll . el buscar mentre parlar . el soroll el tornar a interrompre . explorar el seu voltant amb el mirada . en rick es aixecar somrient . apressar , començar a caminar i es allunyar de el placeta , deixar el got abandonar i mig ple a el damunt de el banc . caminar tot mirar a el seu voltant , com cercar algun cosa . un noi jove de cabell rinxolar i llarg fins a el espatlla treballar davant de el ordinador portàtil . sobreimpressionar en lletra blanc : jess el estudiant . es treure el llapis de el boca i cercar el telèfon enmig_de de el desordre de paper de el seu taula . quan el trobar , respondre a el trucada . penjar . amb estranyesa , mirar a un costat i a un altre . fer per tornar a el feina però ... alçar el cap . el jess es aixecar de el cadira , deixar el estudi i , abrigar , sortir a el carrer . pujar per un pendent enmig_de de canya , herba alt i matoll . es aturar un moment , mirar a el seu voltant i accelerar el pas . arribar a un esplanada de terra nu , a el peu de 2 turó , vorejar de matoll sec i de arbre sense fulla . també hi haver en rick i en james , que escodrinyar el seu entorn . tot 3 mirar en tot direcció sense veure hi ningú . es sorprendre . en rick es posar el a el cap ... amb el , imitar un metrònom . en james i el jess ell escoltar , reflexiu . en james i en rick es intercanviar un mirada . en rick i el jess negar_amb_el_cap . tot 3 ser a el mig de el esplanada . en rick obrir el braç . en james , sorprendre , somriure i aixecar_les_espatlles . en rick seguir en james , que també somriure . el jess resta pensatiu , aixecar_les_celles , dibuixar_un_somriure ... ... i ell atrapar amb_quatre_gambades . tot 3 , parlar animadament , abandonar el esplanada i fer cap_a el platja . el pantalla es enfosquir . un dona jove negre , amb el cabell pentinar amb trena a el estil africà , estendre el roba en un terrat . no , encara no ell haver estendre tot . jo haver de afanyar a acabar . no , però de què jo parlar ? si , esclar , ja haver fer el maleta ... el dona mirar de on venir el soroll . escoltar , ara no poder parlar . tu haver de deixar . el dona penjar el telèfon . sobreimpressionar amb lletres blanc : zoé el següent . amb lletra negre sobre fons blanc es poder llegir : Fe what happens while ? Fe . què passar mentre - TimeInterval - Location A-ColorAttribute - - - A-SubjectiveAssessmentAttribute Process Location - Location - - Location A-PositionalAttribute - - Human - Walking - A-SubjectiveAssessmentAttribute - - - Location - Motion - - Human - Walking - - Animal - Motion - Smelling - Location - - Human - Communication - - FilmLanguage A-ColorAttribute Location FilmLanguage A-ColorAttribute - - Process TimeInterval - - - A-SubjectiveAssessmentAttribute A-ColorAttribute - - Motion - - Location - - Location - - Human Communication - Object Process Gesture A-SubjectiveAssessmentAttribute - - BodyPart - Motion - - Object - Putting - - Object - Location - Process - - - - Human Process - Object - A-StateOfMind - - - Seeing A-StateOfMind - - Location - Putting - - Clothing A-PositionalAttribute - - Clothing - Clothing - - A-ColorAttribute - - - - - - - - - Process - - StateOfMind - - FilmLanguage A-ColorAttribute FilmLanguage - - - - Human - Dressing - Object - Location A-PositionalAttribute - - BodyPart - Walking - - Location - - Aux - Human A-ColorAttribute - A-SubjectiveAssessmentAttribute - - Dressing BodyPart - - BodyPart A-SubjectiveAssessmentAttribute - Quantifier A-SubjectiveAssessmentAttribute - - Clothing - - BodyMotion PositionalAttribute - - Object - Location - Location - StateOfMind - BodyMotion - BodyPart - - BodyMotion - - BodyPart - A-PositionalAttribute - BodyMotion - BodyPart Process - - Touching - - RadiatingLight A-ColorAttribute - - - BodyPart Process - - - - - - - Aux Gesture - BodyPart - - BodyMotion - - RadiatingSound A-RadiatingSound - Process - Seeing A-StateOfMind - - - Location - TimeInterval Communication - Seeing - Location - Location Aux IntentionalPsychologicalProcess - - Motion - RadiatingSound - Putting - Object - - BodyMotion A-SubjectiveAssessmentAttribute - StateOfMind - - Clothing Motion - - Location - IntentionalPsychologicalProcess - - - - RadiatingSound - Motion Location - Process - Location - - - - Location - - Location - - A-ColorAttribute - - - - A-SubjectiveAssessmentAttribute - - Location - Process - - Location A-SubjectiveAssessmentAttribute - - Motion Location - Object - - Motion - Motion A-PositionalAttribute - TimeInterval - BodyMotion - - Animal Process Motion - - Walking - - Human Aux A-StateOfMind - Seeing - Location - Location - Location - A-StateOfMind - TimeInterval Motion - Location - - - - Motion - - - - - Seeing A-SubjectiveAssessmentAttribute - - Location - - - Location - - Quantifier Location - - Location - - Object - Motion Location - Location - A-IntentionalPsychologicalProcess - Motion - - exists - Object - Touching - Clothing - - - Putting - Aux - Seeing - - Location - TimeInterval A-Clothing - Walking Location - Vegetable - - Location - - Clothing A-SubjectiveAssessmentAttribute - - Clothing - - - A-SubjectiveAssessmentAttribute - - Clothing - Process Motion - - Location Location - Location - - Location - - BodyPart A-StateOfMind Process - Object - - - Object - - Human A-BodyPart - BodyPart A-SubjectiveAssessmentAttribute - A-SubjectiveAssessmentAttribute - A-SubjectiveAssessmentAttribute - Touching - Object - - BodyPart - Dressing - Clothing A-SubjectiveAssessmentAttribute - Process - - PositionalAttribute - BodyPart - - BodyPart - Gesture - Gesture - Motion - - - Object - Process - Object - - BodyPart - - Process - - - - BodyPart - - Putting - - Object Aux A-SubjectiveAssessmentAttribute - - - A-ColorAttribute - - Clothing - - A-SubjectiveAssessmentAttribute - - - - - - BodyPart - PositionalAttribute - BodyPart - Seeing - Object A-StateOfMind - Process - Drinking - StateOfMind - FilmLanguage - FilmLanguage A-ColorAttribute - - - - Human - - - Aux A-PositionalAttribute - - Object - - Location A-SubjectiveAssessmentAttribute - Process - - Drinking Location - - - - - - - A-SubjectiveAssessmentAttribute - BodyMotion - BodyPart A-PositionalAttribute - - A-StateOfMind - Location Putting - Object - - Object - - Location - RadiatingSound - BodyPart - - - Clothing - Location - - Clothing Putting - Object - - - Communication Aux Process A-SubjectiveAssessmentAttribute - - - - - - BodyMotion - - Touching - FilmLanguage - - Putting - Object - - BodyPart Process - - A-StateOfMind - IntentionalPsychologicalProcess - - Seeing - - Motion - RadiatingSound - - IntentionalPsychologicalProcess TimeInterval Communication - - RadiatingSound - Aux - Process - IntentionalPsychologicalProcess - - Location - - Seeing - - - - BodyMotion A-StateOfMind - A-IntentionalPsychologicalProcess - Aux - Walking - - Motion - - Location - Putting - Object A-SubjectiveAssessmentAttribute - Mode A-SubjectiveAssessmentAttribute - - Location - - Object - Walking - Seeing - - - Location - - IntentionalPsychologicalProcess - - - - Human A-SubjectiveAssessmentAttribute - BodyPart A-SubjectiveAssessmentAttribute - A-SubjectiveAssessmentAttribute Location - - BodyPart Process Location - - Object Object - FilmLanguage - FilmLanguage A-ColorAttribute - - - Human - - Putting - Object - - BodyPart - IntentionalPsychologicalProcess - Object Location - - Location - Object - - - - - - - Process - Communication - - - - Process - - StateOfMind - Seeing - - Location - - - - - Process - Motion - - - - - BodyMotion - - - - - - BodyMotion - - Object - Motion - - - - A-Clothing - Motion - - Location - Walking - - Location Location - - - Vegetable A-SubjectiveAssessmentAttribute - Vegetable - - Motion - TimeInterval - Seeing - - - Location - Walking - - - Motion - - Location - Location A-Clothing - - - BodyPart - - Location - PositionalAttribute - Vegetable A-SubjectiveAssessmentAttribute - - - - - - - - Aux - - - - - - - Seeing - - Location - - - Seeing - - - - Seeing - - - - StateOfMind - - - - Putting - BodyPart - - - - - - BodyPart - IntentionalPsychologicalProcess - - - - - - - - - Hearing - A-StateOfMind - - - - - - - Process - Seeing - - - - - - Gesture - - - Aux - - - - - Location - - - Process - BodyPart - - - - A-StateOfMind - Gesture - Gesture - - - Motion - - - - - Gesture - - - - A-StateOfMind - Gesture - Gesture - - - - Process Mode - - - - Communication Mode - Motion - Location - Motion Location - Location - - FilmLanguage - RadiatingLight - - Human A-SubjectiveAssessmentAttribute A-ColorAttribute - - - BodyPart A-SubjectiveAssessmentAttribute - BodyPart - - - A-SubjectiveAssessmentAttribute - BodyMotion - Clothing - - Location - - - TimeInterval - - Aux A-PositionalAttribute - - - Aux - Process - Process - - - - - - - Communication - - - null - TimeInterval Aux Process - Object - - Human Seeing - - Motion - RadiatingSound - Hearing - TimeInterval - Aux Communication - - Aux - Process - - Human Process - Object - FilmLanguage - FilmLanguage A-ColorAttribute - - - A-PositionalAttribute - - FilmLanguage A-ColorAttribute Location Location A-ColorAttribute - Aux IntentionalPsychologicalProcess - - - - - - - - - Process TimeInterval Direcció: Núria Nia Director de fotografia: Albert Badia Disseny de so: Enrique G. Bermejo Maquillatge: Laia Teixidó Ajudant de director:Marta Aguadé Forrellad Muntatge: Núria Nia És una producció de: Transmedia Catalonia... I... La Panoràmica.cat Intervenen, per ordre d’aparició: JamesHumbler és James, l’empresari Rick, el jubilat, l’interpreta Rick Zingale Jess, l’estudiant, és Jessica Álvarez I... Adeline Flaun: Zoé, la següent AUDIODESCRIPCIÓ: Guió, locució i direcció: Llorenç Blasi Grabació del guió audiodescrit: Cristina Carrasco Postproducció del guió audiodescrit: Lucía Albano Aquest curtmetratge s’ha produït per al projecte Visual Into Words, encapçalat per Anna Matamala de la Universitat Autònoma de Barcelona, i ha estat finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat espanyol. També ha rebut fons del projecte dirigit per Pilar Orero de la Universitat Autònoma de Barcelona i delgovern de la Generalitat de Catalunya. Un agraïment especial per a Anna Matamala, Pilar Orero, Carme Campos, Ramón García, Marçal Font i Sàgar Font. I alpetit repartiment i a l’equip: sou fantàstics! Rodat y muntat a Barcelona. Desembre de 2015. Part of Speech adj int v n prep art det pro con adv part post dem Focus of the Audio Description physical description scene charcter action emotion Gesture phases part.retraction hold stroke preparation